iMenu

iMenu


·       مقدمه

    نحوه فعالسازی

  ·       نحوه ورود به میز کار

·      تنظیمات کسب و کار

                    نحوه اضافه کردن محصول     

·         منوی تنظیمات در میز کار

           بارکد ها

·       نظرات و پیشنهادات

·      سفارشات

·       حساب کاربری

 

مقدمه
سرویس iMenu   یکی از جدیدترین خدمات سایت آی نوتی است که مخصوص رستوران‌ها و کافه‌ها طراحی شده است . این سرویس به رستوران‌ها و کافه‌ها امکان مدیریت دیجیتال منوی خود را می‌دهد. با iMenu، کاربران قادرند دسته‌بندی‌های غذاها و نوشیدنی‌ها را به راحتی تنظیم کنند و مشتریان نیز با اسکن کد QR یا کلیک روی لینک، منو را مشاهده و سفارش خود را ثبت کنند.

این سرویس به‌منظور کاهش تماس فیزیکی و بهبود تجربه سفارش‌دهی مشتریان طراحی شده است .همه سفارشات پس از تأیید گارسون وارد مرحله آماده‌سازی می‌شوند.



 نحوه فعالسازی سرویس iMenu   

برای فعالسازی iMenu   خریداری شده، در مرحله‌ی اول می‌بایست پس از ورود به سامانه‌ی آی نوتی، از منوی سمت راست صفحه به منوی "خدمات" مراجعه کنید و سپس زیر منوی "سرویس iMenu   " را انتخاب نمایید. از گزینه‌های موجود بر روی گزینه‌ی "مدیریت سرویس های iMenu   من" کلیک نمایید.

پس از ورود به این صفحه‌ می‌بایست بر روی دکمه‌ی "فعالسازی" کلیک کنید.


پس از کلیک بر روی این دکمه، سیستم پیغام زیر را به شما نمایش خواهد داد.


پس از فعالسازی موفقیت‌آمیز، در صفحه "مدیریت سرویس‌های iMenu   من "  زیر رزومه فعال‌شده، دکمه‌ای با عنوان "تنظیمات iMenu   "  نمایش داده می‌شود.



پس از کلیک بر روی دکمه‌ی "تنظیمات iMenu   " ، به صفحه‌ی ورود این سرویس، ارجاع داده خواهید شد که بر روی دامنه ی https://imenuadmin.inoti.com/  فعال می‌باشد.

نحوه ورود به میز کار

برای ورود به میز کار سرویس iMenu، لازم است از شماره موبایل یا ایمیلی که هنگام ثبت‌نام در سامانه آی نوتی و خرید این سرویس وارد کرده‌اید، استفاده کنید.

1.      وارد کردن شماره موبایل یا ایمیل: شماره موبایل خود را به همراه صفر ابتدای آن در کادر مربوطه وارد کنید، یا از ایمیل تأیید شده خود استفاده کنید.

2.      کلیک بر روی "ورود" پس از وارد کردن اطلاعات، روی دکمه "ورود" کلیک کنید تا به میز کار خود دسترسی پیدا کنید.

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات وارد شده با موارد ثبت ‌شده در سامانه آی نوتی مطابقت داشته باشد تا بدون مشکل وارد حساب کاربری خود شوید.



 

در صورتی که با شماره موبایل یا ایمیلی وارد شوید که هنوز هیچ خدمتی از طریق آن خریداری نشده باشد، یا اگر به شما دسترسی به کسب ‌وکار دیگری داده نشده باشد، سیستم اجازه ورود را به شما نخواهد داد




سیستم کد ورود را از طریق پیامک ارسال می‌کند. کد ۴ رقمی دریافتی را وارد کرده و روی "تایید کد فعال‌سازی" کلیک کنید.
نکته: اگر خارج از ایران هستید و ایمیل خود را احراز کرده‌اید، کد به ایمیل شما ارسال می‌شود.

                                                                                                                                          


اگر شماره موبایل یا ایمیل شما به درستی ثبت شده باشد، کدی ارسال می‌شود و با وارد کردن آن، وارد سامانه خواهید شد.

میز کار بسته به تعداد کسب‌وکارهایی که خریداری یا دسترسی دارید متفاوت است. تصویر زیر نمونه‌ای از دسترسی به چند کسب‌وکار را نشان می‌دهد.



در میز کار، می‌توانید بازدیدها، اسکن‌ها و دسترسی‌های کسب‌وکار خود را مشاهده و مدیریت کنید.



برای افزودن کسب‌وکار جدید، روی گزینه "کسب و کار" کلیک کرده و اطلاعات کسب‌وکار را وارد کنید.



گزینه "کسب‌وکار" و سپس "تنظیمات کسب‌وکار" (با شماره دو در تصویر نمایش داده شده ) را انتخاب کنید. اطلاعات کسب‌وکار را پر کرده و برای اضافه کردن یادداشت سفارش، گزینه مربوطه را فعال کنید.

تنظیمات کسب و کار

اطلاعات کسب‌وکار

مشخصات کسب‌وکار خود را با دقت پر کنید. همچنین برای لحاظ شدن ارزش افزوده، حتماً تیک مربوطه را فعال نمایید.از این قسمت، "نوع کسب و کار" را انتخاب کنید و از بخش "واحد قیمت" مشخص کنید که مبالغ شما به تومان یا ریال نمایش داده شود.

موقعیت

طبق تصویر زیر، آدرس ( استان ، شهر ، محله  ) و لوکیشن کسب ‌و کار خود را پیدا کرده و روی دکمه ثبت کلیک کنید.


 

راه های ارتباطی

در این بخش می‌توانید راه‌های ارتباطی کسب‌وکار خود را ثبت کنید. با کلیک روی "افزودن"، نوع شبکه اجتماعی یا راه ارتباطی (تلفن ثابت، تلفن همراه، کد دستوری، اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و غیره) را انتخاب کنید. سپس شماره یا لینک مربوطه را در قسمت "لینک" وارد کنید.

نحوه اضافه کردن محصول

برای تعریف منو، روی آیکن چشم کلیک کنید تا بتوانید منوهای کسب‌وکار را اضافه و مدیریت کنید.


 
سپس یک منو تعریف نمایید :

  1. روی "منوی جدید" کلیک کنید.
  2. نام دسته‌بندی را وارد کنید.
  3. اولویت نمایش را مشخص کنید.
  4. در صورت نیاز، روی "انتخاب عکس" کلیک کرده و عکس دلخواه را از گالری انتخاب کنید.







    در این قسمت، برای نمونه سه منوی اصلی در نظر گرفته‌ایم:


    1. غذای ایرانی (Persian Food)
    2. فست فود (Fast Food)
    3.  کافی شاپ (Coffeeshop)




    1. با استفاده از گزینه "وضعیت نمایش"، می‌توانید منو را برای مشتریان فعال یا غیرفعال کنید. اگر نمی‌خواهید منو نمایش داده شود، تیک آن را بردارید. پیامی برای تأیید نمایش داده می‌شود و در صورت تایید، منو برای مشتری مخفی خواهد شد.



      برای مدیریت دسته‌بندی، روی "مدیریت دسته‌بندی" کلیک کرده و "افزودن زیر دسته" را انتخاب کنید.



       روی "افزودن زیر دسته" کلیک کنید تا صفحه مربوط به افزودن دسته‌بندی باز شود. در این بخش، می‌توانید نام دسته‌بندی، اولویت نمایش و عکس مورد نظر را انتخاب کنید.                                            



      برای مثال، در این قسمت برای منوی غذای ایرانی سه زیر دسته در نظر گرفته‌ایم:

      1.      کباب (Kebab)

      2.      ماهی (Fish)

      3.      غذای محلی (Local Food)



      برای اضافه کردن محصول، روی عکس هر زیر دسته کلیک کرده و سپس "افزودن محصول" را انتخاب کنید.





      در صفحه افزودن محصول، تکمیل فیلدهای ستاره‌دار (نام محصول و قیمت واحد) الزامی است. همچنین می‌توانید محتویات داخل محصول، تخفیف و کد محصول را درج کنید. این اطلاعات به مشتریان کمک می‌کند تا با جزئیات محصول شما آشنا شوند و انتخاب بهتری داشته باشند.

      برای افزودن محصولات بیشتر، روی "افزودن محصول" کلیک کنید.




      تبریک! منوی شما به این ترتیب تکمیل شد.



      منوی تنظیمات در میز کار

      در این بخش، سه گزینه زیر در دسترس شماست:
      دسترسی‌ها
      تعریف پرسنل
      بارکدها
      با کلیک روی "دسترسی‌ها"، صفحه "تعریف و دسترسی نقش‌ها" نمایش داده می‌شود.



      در این صفحه می‌توانید با توجه به نیاز کسب‌وکار خود، نقش‌هایی برای پرسنل تعریف کرده و دسترسی‌های لازم برای میز کار را به آن‌ها اختصاص دهید.
      برای مثال، نقش‌های زیر تعریف شده‌اند:

      • مدیر داخلی
      • حسابدار
      • پذیرش آشپزخانه ایرانی
      • پذیرش آشپزخانه فست فود
      • پذیرش کافی‌شاپ
      • پیک

                                                                                                  

      در صفحه "افزودن پرسنل"، فیلدهای ستاره‌دار را پر کنید. ابتدا شماره موبایل پرسنل را وارد کرده و سپس نقش مورد نظر را از منوی کشویی انتخاب کنید. پس از تکمیل فیلدهای اختیاری، وضعیت فعال یا غیرفعال بودن پرسنل را تعیین کنید



                                                                                  

      برای ویرایش یا حذف پرسنل، از گزینه‌های "ویرایش" و "حذف" استفاده کنید.



      مجدد به بخش "دسترسی‌ها" مراجعه کنید و روی گزینه "تخصیص نقش پرسنل" کلیک نمایید. اکنون می‌توانید مشاهده کنید که برای نقش مد نظر، نام پرسنل شما تخصیص داده شده است. با کلیک بر روی این گزینه، می‌توانید چندین فرد را به یک نقش اختصاص دهید.



      بخش مهم در "دسترسی‌ها" گزینه "دسترسی به نقش" است. با کلیک بر روی این گزینه، صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که در آن می‌توانید با توجه به نقش پرسنل خود، دسترسی‌های لازم را به آن‌ها واگذار کنید.



      در صورتی که نیاز به حذف و یا ویرایش نقش ها دارید ، میتوانید از گزینه " ویرایش  " و " حذف " استفاده نمایید .


       بارکدها

      با کلیک بر روی گزینه " بارکد ها " دو نوع مختلف بارکد را مشاهده خواهید کرد:
      ·  قالب بارکد :  در این بخش، بارکدهای خود را در قالب یک طرح گرافیکی مشاهده خواهید کرد.
      ·  بارکد :  در این بخش، می‌توانید بارکد اختصاصی خود را به صورت ساده دریافت نمایید.


      اگر از قالب بارکد استفاده کنید، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه "تنظیمات"، عنوان و توضیحات مدنظر خود را به قالب بارکد اضافه نمایید.


       



      علاوه بر این، قسمت بارکد این امکان را به شما می‌دهد که برای کسب‌وکار خود یک بارکد اختصاصی داشته باشید یا به ازای هر میز، یک بارکد جداگانه دریافت کنید.


      نظرات و پیشنهادات

      ·         نظرات کسب و کار ها

      ·         نظرات محصولات

      نظرات کسب و کار ها

      اگر مخاطب شما نظر خود را در بخش "اطلاعات و نظرات" صفحه ثبت کند، شما می‌توانید نظر کاربر را از طریق منوی "نظرات و پیشنهادات" مشاهده نمایید. در صورت تأیید نظر از سوی شما، نظر کاربر در لینک شما برای سایر کاربران قابل مشاهده خواهد بود.

        در این بخش، نظراتی که در صفحه اصلی ثبت شده‌اند قابل مشاهده است. برای مشاهده وضعیت سفارش، وضعیت را بر روی گزینه "همه" قرار دهید و سپس دکمه "جستجو" را بزنید.

      تمامی نظرات در حالت پیشفرض "تایید نشده" قرار دارند. اگر تمایل دارید نظرات تایید و در صفحه اصلی نمایش داده شوند، می‌توانید از گزینه تیک سبز رنگ استفاده کنید. در صورتی که قصد حذف نظرها را دارید، از گزینه "سطل زباله" کمک بگیرید.

      اگر می‌خواهید یک نظر ثبت‌شده از لیست قابل مشاهده حذف شود، کافیست بر روی دکمه "ضربدر" کلیک کنید تا عدم تایید نظر انجام شود.


       

      نظرات محصولات

       در بخش "نظرات محصولات"، می‌توانید کامنت‌هایی که مشتریان در مورد هر یک از محصولات ثبت کرده‌اند را مشاهده کنید. همچنین، شما این امکان را دارید که از فیلترهای "انتخاب دسته‌بندی"، "محصولات" و "وضعیت سفارش" استفاده کنید. پس از اعمال فیلترهای لازم، تنها کافیست دکمه "جستجو" را بزنید تا نتایج مورد نظر خود را مشاهده نمایید.


      تمامی نظرات در وضعیت "تایید نشده" قرار دارند. اگر تمایل دارید کامنت‌ها در زیر هر محصول قابل مشاهده باشند، می‌توانید از گزینه تیک سبز رنگ استفاده کنید. در صورتیکه مایل به حذف نظرات هستید، از گزینه "سطل زباله" کمک بگیرید.

       سفارشات

      ·         تایید سفارشات

      ·     وضعیت سفارشات

      زمانی که مشتری خرید خود را در سبد خرید نهایی می کند ، سفارش در قسمت "  تایید سفارش " در میز کار شما نمایش داده می شود.


       


      در این قسمت، می‌توانید بر روی گزینه "نمایش سفارش" کلیک کنید تا جزئیات سفارش مشتری را مشاهده نمایید. اگر سفارش از طرف کسب و کار تایید شده است، گزینه "تایید سفارش" را انتخاب کنید؛ در غیر این صورت، گزینه "لغو سفارش" را بزنید.


        وضعیت سفارشات

      پس از تایید سفارش، می‌توانید در بخش وضعیت سفارشات با استفاده از فیلتر موجود، سفارشات را مشاهده نمایید. از منوی کشویی "وضعیت سفارش" می‌توانید گزینه‌های "امروز، سفارش جدید، تایید شده، در حال آماده‌سازی، تحویل داده شده، لغو شده و همه" را انتخاب کنید و سپس دکمه "جستجو" را بزنید.

      بعد از کلیک بر روی گزینه "نمایش سفارش"، صفحه جزییات سفارش مشتری برای شما باز می‌شود. در این صفحه، می‌توانید اطلاعات مهمی مانند زمان سفارش، شماره میز، شماره سفارش، مبلغ فاکتور و توضیحات مربوط به سفارش را مشاهده کنید  



      در صورتی که فیش شما به بخش آماده‌سازی ارسال شده است، با کلیک بر روی گزینه "تغییر به وضعیت در حال آماده‌سازی"، وضعیت سفارش به "در حال آماده‌سازی" تغییر خواهد کرد.




       زمانی که سفارش مشتری آماده تحویل است، مجددا گزینه "نمایش سفارش" را انتخاب کرده و سپس روی گزینه  "تغییر به وضعیت تحویل داده شده" کلیک کنید. با این اقدام، وضعیت فاکتور شما در لیست سفارشات به حالت "تحویل داده شده" تغییر خواهد کرد.

      حساب کاربری

      ·         تغییر رمز



      تغییر رمز

      در بخش تغییر رمز، شما این امکان را دارید که یک رمز ایستا برای پروفایل خود تعیین کنید. اگر تاکنون رمزی تعریف نکرده‌اید، میبایست فیلد "رمز فعلی" را خالی بگذارید و دو فیلد بعدی، یعنی "رمز جدید" و "تکرار رمز" را تکمیل کنید. سپس با کلیک بر روی گزینه "تغییر رمز"، تغییرات خود را ذخیره کنید.


      و اگر رمزی تعریف کرده اید و اکنون قصد تغییر رمز را دارید، باید هر سه فیلد را پر کنید. این روند به شما کمک می‌کند تا امنیت پروفایل خود را افزایش دهید و از دسترسی‌های غیرمجاز جلوگیری کنید.


        حساب کاربری

      در بخش "مشخصات کاربر "  ، شما می‌توانید اطلاعات تماسی که در میزکار آینوتی ، اقدام به خرید سرویس IMENU  کردید  را مشاهده کنید . 


       خروج

      زمانی که روی گزینه "خروج" کلیک می‌کنید، یک پیام تأیید به شما نمایش داده می‌شود که می‌پرسد: "آیا از خروج اطمینان دارید؟" در صورت تأیید ، شما به‌طور کامل از میز کار خارج خواهید شد. اگر به خروج تمایل ندارید، می‌توانید روی گزینه "بستن" کلیک کنید تا به محیط کار خود برگردید.


    F