هولدینگ گسترش طراحان نقش الماس در سال 1390 به شماره ثبت 419710 به عنوان یک شرکت خصوصی با هدف کارآفرینی در حوزه فروش و بازاریابی و ارائه خدمات نرم افزاری به سازمان ها، ارگان ها و کسب و کارها در سراسر کشور در بستر فناوری اطلاعات تاسیس و آغاز بکار کرده است و از همان ابتدا تا کنون این شرکت با مدیر عاملی آقای علی معارفی فعال بوده که این مهم دلیل بر ثبات و پایداری شرکت می باشد. لازم به ذکر است این شرکت در سال 1397 توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان شرکت دانش بنیان برگزیده شد که فعالیت این هولدینگ در سایت رسمی به آدرس اینترنتی Gtna.co قابل مشاهده می باشد.
با اتکا به توان و دانش تیمی جوان و پرتلاش در کشور، پس از پنج سال تحقیق و توسعه و ایجاد زیرساخت های لازم از دی ماه سال 1395 پروژه ای با نام "آی نوتی - iNoti" را در راستای اقتصاد مقاومتی و رونق بخشی به تولید و اشتغال در فضای کسب و کارنوین در حوزه خدمات دیجیتال و بازاریابی دیجیتال و همچنین تحقق شهری مدرن و الکترونیک و و حفظ منابع طبیعی و محیط زیست آغاز نموده است. به عنوان بخش خصوصی با در نظر گرفتن اهداف والای شرکت، ظرف مدت قریب به ده سال فعالیت 45 نفر به صورت رسمی در دفتر مرکزی شرکت با حقوق و بیمه مشغول فعالیت میباشند و بالغ بر 150 عاملیت فروش با کسب مجوز رسمی از ارگانهای ذیصلاح اعم از اداره محترم اماکن کل کشور و اتحادیه کسب و کارهای مجازی، با دریافت صلاحیت ترافیکی و انتظامی و فردی در سطح کشور فعال میباشد. همچنین پنج میلیون نفر کاربر در سایت رسمی آی نوتی به آدرس https://Inoti.com ثبت نام شده اند که از سرویس ها و خدمات شرکت در حال استفاده هستند و حدود یک میلیون کسب و کار شامل کسب و کارهای خصوصی، سازمان ها و ارگان های دولتی و بیمارستان ها و ... از خدمات این شرکت بهره مند می شوند و حدود دویست و پنجاه هزار نفر بازاریاب به صورت پاره وقت و حدود یکصد هزار نفر به صورت تمام وقت مشغول فعالیت بوده و از این طریق برای خود و خانواده شان ارتزاق می کنند.
با توجه به خدمات ارایه شده در پروژه iNoti امکان بازاریابی دیجیتال نیز فراهم شده که هر فرد حقیقی و حقوقی بتواند در بخش بازاریابی نیز مشارکت کند و به ازای معرفی و فروش خدمات ارایه شده بخشی از سود مالی هر خدمت به عنوان حق الزحمه به بازاریاب تعلق می گیرد. این شرکت با همراهی و همیاری کارشناسان و متخصصان کارآزموده در کلیه شهرها و استانهای مختلف ایران و همچنین کشورهای همسایه نقش آفرینی نموده و باعث رونق و کارآفرینی کسب و کارهای نوین در حوزه های خدمات بازاریابی دیجیتال شده است. برای آنکه شما مخاطب محترم بیشتر با فعالیت ها و موفقیت های این شرکت آشنا شوید در ذیل بعضی از این مستندات را تقدیم حضورتان میگردد .
آی نوتی با افتخار موفق به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی (eNamad) با درجه اعتماد دو ستاره شده است. این نماد، تأییدی بر پایبندی ما به اصول تجارت الکترونیک و حمایت از حقوق مصرفکنندگان است.
افتخاری دیگر برای آینوتی و عضویت در انجمن صنفی کسب وکـــار اینترنتی گامی دیگر بر حمـایت از حقوق مصرف کنندگان و مخاطبان ما.
عضویت آی نوتی در انجمن صنفی کسبوکارهای اینترنتی، افتخاری دیگر برای ماست. این عضویت، گامی مؤثر در جهت حمایت از حقوق مصرفکنندگان و مخاطبان عزیزمان میباشد.
آی نوتی با دریافت نشان نماد رسانه (نشان ملی ثبت رسانههای دیجیتال) از ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به اصول و مقررات محتوای دیجیتال پایبند است.
آی نوتی به عنوان یک شرکت دانشبنیان، با دریافت مجوزهای معتبر از نهادهای نظارتی و علمی کشور، بر توانمندی و فناوری پیشرو خود تأکید دارد.
آی نوتی به عنوان عضوی برجسته از اتاق اصناف تهران، در حوزه خدمات USSD، SMS و فینتک فعالیت دارد و همواره به دنبال ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود است.
آی نوتی با اخذ مجوز از اتحادیه کشوری کسبوکارهای مجازی، اعتماد و اطمینان مشتریان را از خریدهای اینترنتی خود از سامانه آی نوتی تضمین میکند.
سامانه ارتباط با مشتری آی نوتی بر بستر USSD بهصورت انحصاری به نام شرکت دانشبنیان گسترش طراحان نقش الماس ثبت و دارای ایران کد میباشد.
آی نوتی با دریافت پروانه بهرهبرداری تولید نرمافزار از وزارت صنعت، معدن و تجارت، توانسته است استانداردهای فنی لازم را احراز کند و خدمات نرمافزاری خود را با کیفیتی عالی به مشتریان ارائه دهد.
آی نوتی با اخذ مجوز فعالیت آموزش مجازی از شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام (CINVU)، در حوزهی آموزشهای MBA و DBA نیز به فعالیتهای نرمافزاری خود تنوع بخشیده است.
به دلیل آنکه بازاریابی دیجیتال همچنان جزو فرهنگ عمومی قرار نگرفته است و حتی مراجع قانونی و انتظامی نیز بعضا به نوع فعالیت این نوع روش های فروش وقوف کامل ندارند در طی این چند سال اخیر فعالیت شرکت معضلات و مشکلات با سوء برداشت های مختلف پیش آمده است و به همین لحاظ بر آن شدیم در این خصوص نیز توضیحات و شرحی را جهت اطلاع مراجعه کنندگان به این شرکت ارائه نماییم . موضوعی که لازم است در اینجا به آن اشاره شود، شکایات واهی و بی اساسی است که خریداران، مشاورین فروش، کسب و کارهای محترم از طریق مراجع قضایی و انتظامی از شرکت و یا مدیران آن به اتهام های مختلف اعم از فعالیت هرمی، تاسیس شرکت هرمی، کلاهبرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع و ..... انجام می دهند که غالبا به دلیل نداشتن تخصص و آگاهی کامل اقدام به خرید محصول کرده اند لیکن به همین واسطه و عدم حضور در جلسات آموزشی رایگان، نمی توانند از خدمات خریداری شده خود استفاده بهینه و درست داشته باشند که البته تعداد این شکایات کنندگان به نسبت کاربران محصولات شرکت بسیار اندک و ناچیز است .
واضح است وقتی این مراحل توسط شخص کاربر طی و تایید می شود یعنی ایشان با اطلاع کامل و وقوف بر تمامی مراحل و شرایط، خدمات شرکت را خرید کرده است و وفق ماده 7 قانون تجارت الکترونیک مصوب سال 1382 که اعلام میدارد هر گاه قانون وجود امضا را لازم بداند امضا الکترونیک مکفی است . علاوه بر این موضوعات حال اگر کاربر مایل باشد که بعنوان بازاریاب برای شرکت فعالیت نماید میتواند در کلاسهای رایگان که توسط نمایندگان و کارشناسان ( حضوری و مجازی ) و چه در سایت رسمی ، شرکت کرده و آموزشهای لازم جهت استفاده از خدمات و بازاریابی آنها را آموزش ببیند. انجام عملیات خرید و آموزش و امضا قراردهای الکترونیکی برای شخص کاربر - بازاریاب یا خریدار - کسب و کار وفق ماده 10 ، 190 قانون مدنی لازم الاتباع می باشد . پس هر گونه شکایت های بعدی کاربر فاقد وجاهت و محمل قانونی است که عملا نیز چنین بوده است.
فعالیت بر اساس بازاریابی تک سطحی با فعالیت شرکتهای هرمی و حتی شبکه ای تفاوت اساسی دارد که به آن اشاره خواهیم کرد . در این روش فرد حقیقی یا حقوقی مانند روش های سنتی می تواند مبادرت به معرفی و فروش محصول یا خدمت نماید و نسبت به فروش انجام شده پورسانت معین خود را از شرکت دریافت کند. در این روش بازاریاب نمی تواند برای خود بازاریاب جدید جذب نماید ولی می تواند افراد علاقه مند به فعالیت در بخش بازاریابی را به شرکت معرفی از مزایای ماهانه آن بهره مند شود و شرکت به صورت مستقیم با بازاراب جدید قرارداد همکاری منعقد می نماید.
در دهه های اخیر بازاریابی شبکه ای بعنوان یکی از روشهای نوین توزیع محصولات ، رشد قابل توجهی داشته است و در ایران عزیزمان در سال 1388 وزارت صنعت و معدن و تجارت ( صمت ) متولی بررسی و صدور مجوزات قانونی شده است که بر اساس آیین نامه تبصره ماده ۸۷ قانون نظام صنفی و بازاریابی شبکه ای این نوع فعالیت بصورت قانونی در کشورمان توسط اتحادیه کسب و کارهای مجازی و مرکز اصناف و بازرگانان ایران و هیئت عالی نظارت صورت می گیرد و افراد صرفا از فروش مستقیم محصولات توسط خود و شبکه فروشی که طی 7 سطح ساخته اند کسب درآمد میکنند .
شرکت های هرمی یک مدل کسب و کار غیر متمرکز و غیر مولد هستند که در آن کسب درآمد نه از روش محصولات بلکه از ورود اعضای جدید به هرم حاصل میشود و در این ساختار شرکت ها معمولا یک حق عضویت و یا هزینه اولیه از افراد جدید دریافت می کنند، اعضای قدیمی تر با جذب افراد جدید به سود می رسند، درآمد اعضای جدید وابسته به عضو گیری بیشتر است نه فروش محصولات یا خدمات ، به دلیل ماهیت هندسی و وابستگی به رشد تصاعدی این طرح ها در مدت کوتاهی به بن بست اقتصادی رسیده و اکثر شرکت کنندگان متضرر می شوند در بسیاری از کشورها من جمله کشور عزیزخودمان طرح های هرمی بعنوان کلاهبرداری اقتصادی شناخته و غیر قانونی اعلام شده اند و باید عنوان نمود که در قانون حاکم بر کشور قانونگذار به جرم بودن اینگونه شرکت ها و فعالیت شان پرداخته است که مستند قانونی آن بند "ز" از ماده یک قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور مصوب سال 1369 و اصلاحات بعدی 1384 می باشد که اعلام نموده است که ارتکاب هر یک از اعمال مذکور در بندهای ذیل جرم محسوب می شود : "تاسیس، قبول نمایندگی و عضو گیری در بنگاه، موسسه، شرکت یا گروه به منظور منفعت، افراد دیگری را جذب نموده و توسعه زنجیره یا شبکه انسانی تداوم یابد که قانونگذار برای این جرم مجازات جریمه مالی حبس و شلاق در نظر گرفته است ." طرح ها و شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای علیرغم شباهت های ظاهری تفاوت های بنیادی در ساختار نحوه کسب درآمد پایداری اقتصادی و وضعیت حقوقی دارند، طرح های هرمی وفق مستند قانونی که قبلا ذکر شد کلاهبرداری مالی و غیر قانونی هستند و پس از مدتی فرو می پاشند در مقابل بازاریابی شبکه ای یک مدل قانونی از فروش مستقیم است که بر توزیع محصولات و کسب درآمد از فروش واقعی تاکید دارد و سیستم هایی پایدار هستند.
طرح ها و شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای علیرغم شباهت های ظاهری تفاوت های بنیادی در ساختار نحوه کسب درآمد پایداری اقتصادی و وضعیت حقوقی دارند، طرح های هرمی وفق مستند قانونی که قبلا ذکر شد کلاهبرداری مالی و غیر قانونی هستند و پس از مدتی فرو می پاشند در مقابل بازاریابی شبکه ای یک مدل قانونی از فروش مستقیم است که بر توزیع محصولات و کسب درآمد از فروش واقعی تاکید دارد و سیستم هایی پایدار هستند.
در پایان بایستی تاکید کنیم که هدف عمدۀ این شرکت دانش بنیان ارائه خدمات نوین، بهینه و به صرفه اقتصادی به کاربران محترم با نیت کارآفرینی و اشتغال زایی در کشور می باشد و در این زمینه نیز به لطف خداوند منان موفق بودیم و بی صبرانه منتظر نظرات، انتقادات و پیشنهادات کارساز کاربران و مراجعه کنندگان عزیز و محترم خواهیم بود .
هولدینگ دانش بنیان گسترش طراحان نقش الماس فعال در هفت حوزه مختلف فعال می باشد که یکی از مهم ترین حوزه های فعالیتی این هولدینگ در حوزه فناوری اطلاعات و بازاریابی دیجیتال با برند تجاری iNoti (آی نوتی) است و دارای جمیع شرایط مذکور در خصوص فعالیت بازاریابی تک سطحی است و به همین دلایل این شرکت بیش از یک دهه است که فعال بوده و همچنان قوی و ثابت قدم به فعالیت خود ادامه می دهد . در پایان بایستی تاکید کنیم که هدف عمدۀ این شرکت دانش بنیان ارائه خدمات نوین، بهینه و به صرفه اقتصادی به کاربران محترم با نیت کارآفرینی و اشتغال زایی در کشور می باشد و در این زمینه نیز به لطف خداوند منان موفق بودیم و بی صبرانه منتظر نظرات، انتقادات و پیشنهادات کارساز کاربران و مراجعه کنندگان عزیز و محترم خواهیم بود .